Pięć Smaków w Domu
Webinary

Merytoryczna promocja festiwalu. Komunikacja i rozwój widowni

Drugi z trzech bloków Międzynarodowego Kursu Dziennikarstwa i Krytyki Filmowej Asian Cinema Education poświęcony umiejętnościom dziennikarskim, związanych z pracą przy wydarzeniach filmowych.

Aktualnie webinary można oglądać bez zapisów, w charakterze wolnego słuchacza.

Uczestnictwo w kursie jest bezpłatne. Webinary prowadzone są wyłącznie w języku angielskim - jest to język roboczy całego kursu.

Merytoryczna promocja festiwalu - opis kursu

Festiwale odgrywają ważną rolę w cyklu życia filmu, ale są równie ważne z punktu widzenia krytyków filmowych. To tutaj swoją publiczność odnajdują nowi twórcy i spotykają się nadający na tych samych falach ludzie z całego świata. Krytycy i dziennikarze nie tylko poszerzają tu swoje horyzonty, ale często wchodzą w skład festiwalowego zespołu, odpowiadając za kontakt z prasą czy redakcję.

Kurs skupia się na wielu różnych aspektach związanych z obiema tymi funkcjami. Przyjrzymy się temu, jak przeprowadzać wywiady, jak pisać relację z festiwalu, wyzwaniom stojącym przed dziennikarzami internetowymi. Podczas pierwszej wizyty festiwale filmowe mogą sprawiać wrażenie onieśmielających, więc porozmawiamy o praktycznych zagadnieniach z nimi związanych. 

Zadania dziennikarza pracującego na festiwalu filmowym mogą być bardzo różne, od pisania komunikatów prasowych, tekstów promocyjnych czy tekstów na stronę festiwalu po zapowiedzi filmów, a nawet przygotowywanie wideoesejów. Kurs szczegółowo opowiada o każdym z tych zadań i uczy tego, jak odnaleźć swoją publiczność, zarówno w roli krytyka filmowego, jak i przedstawiciela festiwalu.

Lekcje
Lista filmów

Lista filmów, które warto zobaczyć przystępując do kursu:

  • "Wujek Boonmee, który potrafi przywoływać swoje poprzednie wcielenia" (Apichatpong Weerasethakul, 2010)
  • "Księżniczka Mononoke" (Hayao Miyazaki, 1997)
  • "A Sun" (Chung Mong-hong, 2019)
  • "Tokijska opowieść" (Yasujirō Ozu, 1953)
  • "Goodbye Dragon Inn" (Tsai Ming-liang, 2003)
  • "Płomienie" (Lee Chang-Dong, 2018)
  • "Najczystszy jest popiół" (Jia Zhangke, 2018)
  • "Żegnaj, mój synu" (Wang Xiaoshuai, 2019) 
  • "Hanagatami" (Nobuhiko Obayashi, 2017)
  • "Made In Hong Kong" (Fruit Chan, 1997)
Zadanie dla zarejestrowanych uczestników

W zależności od tego, czy wolisz wypowiadać się przed kamerą, czy pisać, wybierz jedno z zadań:

  • Wyobraź sobie, że zapowiadasz film na festiwalu filmowym. Przygotuj krótką prelekcję, nagraj ją i prześlij materiał video. Wypowiedź nie powinna być dłuższa niż 5 minut. W zadaniu najważniejsza jest przygotowana treść, techniczna strona nagrania jest drugorzędna.
  • Napisz informację prasową dla jednego z festiwali (Azjatycki Festiwal Filmowy Pięć Smaków, CAMERA JAPAN, Udine Far East Film Festival, Helsinki Cine Aasia) na podstawie informacji ze strony internetowej. Możesz również napisać informację prasową zapowiadającą premierę filmu, który ma wejść na ekrany kin w Twoim kraju.

Praca powinna dotyczyć jednego z filmów z zaproponowanej listy. Jeśli chciałabyś/chciałbyś napisać na temat innego filmu, skontaktuj się z naszym ekspertem. Pracę należy przesłać w terminie do 15 listopada 2021.

Eksperci kursu

 

Nancy Fornoville

Studiowała Film i Kulturę Wizualną na Uniwersytecie w Antwerpii. Pracowała jako producentka przy krótkometrażowych animacjach, takich jak “Mind My Mind” (Floor Adams, 2019) i Cycle (Sophie Olga de Jong & Sytske Kok, 2018). Zanim została producentką, pracowała nad dużymi projektami dla mediów internetowych i aplikacji mobilnych. Poza szeroką wiedzą na temat animacji, specjalizuje się w kinie azjatyckim, pracuje dla festiwalu filmowego CAMERA JAPAN oraz pisze jako freelancer dla Asian Movie Pulse. Od 2020 roku jest dyrektorką i współkuratorką Electric Shadows Asian Film Festival.

 

Panos Kotzathanasis

Krytyk filmowy i recenzent, specjalizuje się w kinie Azji Wschodniej. Jest właścicielem i administratorem Asian Movie Pulse, jednego z największych portali specjalizujących się w kinie Azji. Często pisuje do Hancinema i Taste of Cinema, jego teksty ukazują się też w innych publikacjach, takich jak estoński SIRP, słowacki Film.sk, brytyjski Asian Dialogue, japoński Cinefil i indyjski Filmbuff. Od 2019 roku współpracuje z grecką Thessaloniki Cinematheque, gdzie jest kuratorem licznych retrospektyw, w tym tych poświęconych twórczości Fruit Chana i współczesnemu kinu Azji.

 

Marcin Krasnowolski

Dziennikarz freelancer i filmoznawca, selekcjoner Festiwalu Filmowego Pięć Smaków. Autor licznych artykułów poświęconych filmom azjatyckim. Interesuje się przede wszystkim kinem koreańskim, hongkońskim i chińskim, bada przepływ inspiracji między kinematografiami azjatyckimi, a nieazjatyckimi. Pracuje również w międzynarodowej produkcji telewizyjnej.

 

Eija Niskanen

Eija Niskanen ukończyła studia z edukacji artystycznej na fińskim Uniwersytecie w Jyväskylä, gdzie napisała pracę magisterską o Akirze Kurosawie, oraz studia magisterskie z krytyki filmowej i telewizyjnej na UCLA. Przygotowywała branżowe raporty dotyczące anime i japońskiej kinematografii, pisała artykuły akademickie dotyczące badań nad festiwalami filmowymi i anime. Wykłada też na Uniwersytecie w Helsinkach. Jest jedną z założycielek Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Helsinkach i festiwalu Helsinki Cine Aasia, na którym pełni też funkcję dyrektorki programowej.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas!
education@piecsmakow.pl

 

bądź na bieżąco!

lider projektu

partnerzy projektu

© Fundacja Sztuki Arteria
Nasza strona internetowa używa plików cookies aby dostosować się do twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się, jak wyłączyć cookies.