Pięć Smaków w Domu

Nowe kino Korei

Darcy Paquet
język: angielski
napisy: polskie, angielskie, niderlandzkie, fińskie i włoskie
obejrzyj

Wstęp

Wykład skupia się na współczesnym renesansie koreańskiego filmu, nazywanym nowym kinem Korei. Tematy, które podejmuje, to między innymi: narodziny nowego kina Korei, czyli czynniki, które doprowadziły do nagłego rozkwitu koreańskiego przemysłu filmowego; gatunki w nowym kinie Korei, czyli to, w jaki sposób wyjątkowe podejście koreańskich twórców do kina gatunkowego pomogło stworzyć jego unikalną estetykę; oraz czterej najważniejsi reżyserzy, czyli sylwetki kluczowych koreańskich twórców: Park Chan-wooka, Lee Chang-donga, Honga Sang-soo i Bonga Joon-ho.

Darcy Paquet

Darcy Paquet jest założycielem Koreanfilm.org i autorem książki "New Korean Cinema: Breaking the Waves" (2010). Był korespondentem magazynów Screen International i Variety, obecnie uczy w Busan Asian Film School. Jest też konsultantem programowym Udine Far East Film Festival. W 2013 roku był współzałożycielem koreańskich nagród filmowych Wildflower, przyznawanych za wybitne osiągnięcia w kinie niezależnym. Tłumaczył napisy do ponad stu filmów, w tym do tytułów takich jak "Parasite", "Służąca" i " The Woman Who Ran". Od 1997 roku mieszka w Seulu.

Rozwiąż quiz

Sprawdź, co zapamiętałeś i rozwiąż quiz!

przejdź do quizu

Dyskutuj!

Masz ochotę podzielić się opinią z innymi miłośnikami azjatyckiego kina? Chcesz poznać komentarze osób z różnych stron świata? Zależy Ci na bieżących informacjach o projekcie Asian Cinema Education? A może chciałbyś zadać pytanie? Dołącz do grupy na Facebooku!

dołącz do grupy

Propozycje lektur

Korean Horror Cinema (2013), red. Alison Peirse i Daniel Martin. Edinburgh University Press, 240 str.

Lee Chang-Dong (2019), red. Daniele Riviere. Tekst Jean-Philippe Cazier, Véronique Bergen, Antoine Coppola. Dis Voir, 128 str.

Movie Migrations: Transnational Genre Flows and South Korean Cinema (2015), Hye Seung Chung i David Scott Diffrient. Rutgers University Press, 306 str.

New Korean Cinema (2005), red. Chi-Yun Shin i Julian Stringer. Edinburgh University Press.

New Korean Cinema: Breaking the Waves (2010) by Darcy Paquet. Columbia University Press, 144 str.

Rediscovering Korean Cinema (2019), red. Sangjoon Lee. University of Michigan Press, 612 str.

The South Korean Film Renaissance (2010), Jinhee Choi. Wesleyan, 264 str.

Sovereign Violence: Ethics and South Korean Cinema in the New Millennium (2018), Steve Choe. Amsterdam University Press, 326 str.

bądź na bieżąco!

lider projektu

partnerzy projektu

© Fundacja Sztuki Arteria
Nasza strona internetowa używa plików cookies aby dostosować się do twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się, jak wyłączyć cookies.