Pięć Smaków w Domu

Kluczowe momenty w historii kina Korei

Darcy Paquet
język: angielski
napisy: polskie, angielskie, niderlandzkie, fińskie i włoskie
obejrzyj

Wstęp

Wykład stanowi ogólny wstęp do historii południowokoreańskiego kina, od jego początków w pierwszych dekadach XX wieku aż do połowy lat 90., okresu często uznawanego za początek współczesnego kina Korei. Wykładowca opisuje dramatyczne wydarzenia dwudziestowiecznej historii kraju i zarysowuje osiągnięcia filmowców w czasach politycznego chaosu, ostrej cenzury i ogromnego przewrotu społecznego.

Darcy Paquet

Darcy Paquet jest założycielem Koreanfilm.org i autorem książki "New Korean Cinema: Breaking the Waves" (2010). Był korespondentem magazynów Screen International i Variety, obecnie uczy w Busan Asian Film School. Jest też konsultantem programowym Udine Far East Film Festival. W 2013 roku był współzałożycielem koreańskich nagród filmowych Wildflower, przyznawanych za wybitne osiągnięcia w kinie niezależnym. Tłumaczył napisy do ponad stu filmów, w tym do tytułów takich jak "Parasite", "Służąca" i " The Woman Who Ran". Od 1997 roku mieszka w Seulu.

Rozwiąż quiz

Sprawdź, co zapamiętałeś i rozwiąż quiz!

przejdź do quizu

Dyskutuj!

Masz ochotę podzielić się opinią z innymi miłośnikami azjatyckiego kina? Chcesz poznać komentarze osób z różnych stron świata? Zależy Ci na bieżących informacjach o projekcie Asian Cinema Education? A może chciałbyś zadać pytanie? Dołącz do grupy na Facebooku!

dołącz do grupy

Propozycje lektur

Cold War Cosmopolitanism: Period Style in 1950s Korean Cinema (2020), Christina Klein. University of California Press, 320 str.

Eclipsed Cinema: The Film Culture of Colonial Korea (2018), Dong Hoon Kim. Edinburgh University Press, 304 str.

New Korean Cinema: Breaking the Waves (2010), Darcy Paquet. Columbia University Press, 144 str.

Parameters Of Disavowal: Colonial Representation in South Korean Cinema (2018), Jinsoo An. University of California Press, 208 str.

Rediscovering Korean Cinema (2019), red. Sangjoon Lee. University of Michigan Press, 612 str.

South Korean Golden Age Melodrama: Gender, Genre, and National Cinema (2005), red. Kathleen McHugh i Nancy Abelmann. Wayne State University Press, 248 str.

Split Screen Korea: Shin Sang-ok and Postwar Cinema (2014), Steven Chung. University of Minnesota Press, 263 str.

bądź na bieżąco!

lider projektu

partnerzy projektu

© Fundacja Sztuki Arteria
Nasza strona internetowa używa plików cookies aby dostosować się do twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się, jak wyłączyć cookies.