Nadszedł nasz czas: Reżyserki współczesnego kina Azji
Wstęp
Wykład jest krótkim przewodnikiem po historii kina kobiet w Azji. Prezentuje wybrane sylwetki autorek, które w znaczący sposób wpłynęły na kinematografię swoich krajów i spełniały się w wielu obszarach przemysłu filmowego. Wykładowczyni opowiada o mentorkach, takich jak Ann Hui i Marilou Diaz-Abaya, oraz o reżyserkach debiutujących w latach dwutysięcznych, które stały się częścią kobiecej fali we współczesnym światowym kinie.
Jagoda Murczyńska
Krytyczka filmowa, redaktorka i autorka licznych tekstów o kinie Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej. Od 2012 roku jest selekcjonerką i współorganizatorką Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Pięć Smaków, redaktorką i autorką festiwalowego katalogu oraz książek "Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej" oraz "Made in Hong Kong. Kino czasu przemian".
Rozwiąż quiz
Sprawdź, co zapamiętałeś i rozwiąż quiz!
Dyskutuj!
Masz ochotę podzielić się opinią z innymi miłośnikami azjatyckiego kina? Chcesz poznać komentarze osób z różnych stron świata? Zależy Ci na bieżących informacjach o projekcie Asian Cinema Education? A może chciałbyś zadać pytanie? Dołącz do grupy na Facebooku!
Cinema of the Philippines: A History and Filmography, 1897-2005 (2013), Bryan L. Yeatter. McFarland, 431 str.
The Changing Face of Korean Cinema 1960 to 2015 (2016), red. Brian Yecies, Aegyung Shim. Routledge, 304 str.
Hong Kong New Wave Cinema 1978–2000 (2008), Pak Tong Cheuk. Intellect Books, 265 str.
The Midnight Eve Guide to New I Japanese Film (2005), Tom Mes i Jasper Sharp. Stone Bridge Press, 385 str.
Southeast Asian Independent Cinema (2012), red. Tilman Baumgärtel. Hong Kong University Press, 296 str.