Pięć Smaków w Domu

Sim Ślepiec

SIM: The Blind
reż. Cooper Yoo Sanghyun
Korea Południowa 2020, 5’44’’
napisy: polskie i angielskie

Przygotuj sprzęt i wciśnij play by uruchomić doświadczenie

Polska premiera
Sprawdź dostępność!
Dostępność online
25 lis, 10:00 – 6 gru
Materiały dodatkowe
Nagrody i festiwale
Bucheon International Fantastic FF; International Intangible Heritage FF
O filmie
Korea Południowa 2020
Czas trwania: 5’44’’
reżyseria: Cooper Yoo Sanghyun
zdjęcia: Yeongyoon Song
dźwięk: Jihoon Kim
VFX supervisor: Sergio Bromberg
obsada: Sooyoung Kim
produkcja: ZEROTOONE
barwa: kolor
Partner

Opis filmu

Uwaga: wszystkie filmy sekcji VR pokazywane są w oryginalnej wersji językowej, z angielskimi napisami.

Pansori to tradycyjny koreański gatunek muzycznej opowieści, określany czasem koreańską operą, wykonywany przez śpiewaka zwanego sorikkun i akompaniującego mu na bębnie buk bębniarza zwanego gosu. Sim: The Blind oparte jest na jednej z pięciu zachowanych do dziś pieśni pansori - Simcheongga. Zagłębiając się w rytmie wywodzącej się z szamańskich obrzędów opowieści, śledzimy losy Sima Hakgyu - ślepego mistrza miecza, który przemierza postapokaliptyczny, skażony ograniczającym widoczność pyłem, świat, orientując się w przestrzeni za pomocą swojego wyczulonego słuchu. Widz doświadcza jego rzeczywistości w ten sam sposób – poznając jedynie kształty, od których odbijają się fale dźwiękowe. Skonstruowany z dźwięków świat jawi się nam jak wolumetryczna chmura zawieszonych w przestrzeni kolorowych punktów, które przedstawiają powidoki wyśpiewywanej historii.

tekst:
Stanisław Liguziński

Cooper Yoo Sanghyun

Zanim dołączył do K'arts - Korea National University of Arts - jako adiunkt, pracował na wielu polach zajmując się interaktywnymi performance'ami, wystawami cyfrowymi, filmami stereoskopowymi i reżyserią sceniczną. Uczył technik filmowych, technologii projektowania rozrywki, wirtualnej rzeczywistości i projektowania gier zarówno na poziomie college'u, jak i studiów dyplomowych. W zakres jego zainteresowań badawczych wchodzą interakcja z widownią, media interaktywne, rzeczywistość mieszania i kolektywna inteligencja.

bądź na bieżąco!

© Fundacja Sztuki Arteria
Na naszej stronie wykorzystujemy cookies tj. małe pliki tekstowe, które strona internetowa zapisuje na Twoim komputerze lub urządzeniu przenośnym w chwili, gdy przeglądasz tę stronę. Kliknij tu, aby zmienić ustawienia cookies.