Pięć Smaków w Domu
16. Festiwal Filmowy Pięć Smaków

Eseje, wywiady, podkasty wokół 16. Pięciu Smaków

Posłaniec z chmur

Dla wygody naszych widzów, zebraliśmy w jednym miejscu najważniejsze materiały dodatkowe poświęcone programowi tegorocznych Pięciu Smaków - zarówno zrealizowane przez zespół festiwalu jak i przez naszych patronów medialnych.

 

Podkasty
Teksty
7 filmów, które pozwalają lepiej zrozumieć kino Azji. Propozycje z 16. festiwalu Pięć Smaków Mateusz Demski, Przekrój Anty-slapstickowy charakter filmów Shûichi Okity prezentowanych w trakcie 16. Festiwalu Pięciu Smaków Robert Siwczyk, Klatki na oczach Aranżowane małżeństwa i testy na dziewictwo. Rozmawiamy z reżyserką filmu "Yuni" Karolina Stankiewicz, film.wp.pl Co łączy nas z Tajami? Frustracja opresyjnym systemem szkolnictwa Hanna Szkarłat, poptown.eu Depresja i grzechy przeszłości – recenzja horroru Duchy przeszłości Joanna Kułakowska Edward Yang. Małe akty przemocy i niedopasowane związki Maja Korbecka, Czasopismo EKRANy Edward Yang: opowiedzieć Tajwan Karolina Breguła, Pismo. Magazyn Opinii Era niezależności – Edward Yang i tajwański przemysł filmowy Marcin Zwolan, gazeta festiwalowa Pięciu Smaków Hongkong - zagrożony gigant filmu Marcin Krasnowolski, Polityka Jak dzieje się w państwie japońskim? Japan Feel-Good, czyli sekty i kotki Bartosz Marzec, poptown.eu Jasny snop światła Igor Kierkosz, dwutygodnik Koan codzienności. Oblicza ekscentryzmu w filmach Shūichiego Okity Wojciech Koczułap, Pełna Sala Komponując świat. Shūichi Okita i japońska filozofia natury Aleksander Kmak, Czas Kultury Malezyjska ciekawostka – recenzja filmu Irul: Nawiedzony hotel Joanna Kułakowska Małżeństwa z nieznajomymi i testy dziewictwa. To nie science-fiction, to opowieść o życiu nastolatek w Indonezji Klaudia Kolasa, Gazeta.pl Mikrosiedliska. Przestrzenie ukojenia Łukasz Mańkowski, gazeta festiwalowa Pięciu Smaków Mój własny cover: "Ito" Satoko Yokohamy Wojciech Koczułap, Pełna Sala Nie chcę pustych przestrzeni. Wywiad z Akiko Ohku Anna Strupiechowska, Pełna Sala Niedopasowana Rewolucja Maciej Satora, Czas Kultury Nikogo nie zabiła, a jednak zakazana. Wywiad z Sorayosem Prapapanem Michał Konarski, Pełna Sala Od czego zacząć filmową przygodę z Edwardem Yangiem? Hanna Szkarłat, poptown.eu Pechowy gwiazdor wśród „fanów” – recenzja kryminału Uprowadzenie Joanna Kułakowska Pisanie zaczynam od pytania. Wywiad z Kamilą Andini Julia Palmowska, Pełna Sala Pięć Smaków: rozmawiamy z Nawapolem Thamrongrattanaritem o superbohaterach, memach, dorastaniu Wiktor Małolepszy, Filmawka Pięć czułych spojrzeń. Reżyserki na Festiwalu Pięć Smaków Łukasz Mańkowski, onet.pl Przeminęło w Hongkongu – o filmie „Motyl” Dominika Konopielko, Pełna Sala Szklanka do połowy pełna, czyli japońskie kino, które podniesie cię na duchu onet.pl To był jej pierwszy film po urlopie macierzyńskim. Chciała dać w nim ujście wszystkim emocjom Piotr Gruszkowski, Gazeta Wyborcza Tożsamość matki - recenzja filmu Inwazja barbarzyńców Joanna Kułakowska Uciekający czas: Kino hongkońskie ostatnich dwudziestu pięciu lat Marcin Krasnowolski, gazeta festiwalowa Pięciu Smaków Wywiad z Ho Wi Dingiem. Jaki polski twórca wpłynął na niego najbardziej? Rafał Skwarek, Filmawka Zrobiła film akcji ze starszą panią w roli głównej. Nie wszystkim się to podoba. Wywiad z Martiką Ramirez Escobar Karolina Stankiewicz, wp.pl Świat poza sensem, film poza gatunkiem – "Wielka noc" Aleksander Kmak, Pełna Sala Światła wielkiego miasta. Przewodnik po twórczości Edwarda Yanga Wiktor Małolepszy, Filmawka

bądź na bieżąco!

© Fundacja Sztuki Arteria
Nasza strona internetowa używa plików cookies aby dostosować się do twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się, jak wyłączyć cookies.