Replika Pięciu Smaków we Wrocławiu
Zgodnie z pięciosmakową tradycją, wybrane tytuły z tegorocznego repertuaru zostały zaprezentowane w dniach 15-17 listopada we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty.
Wrocławska widownia udała się w ekscytującą filmowa podróż do Azji Wschodniej, Południowo-Wschodniej i Południowej w dniach 15-17 listopada.
W programie:
Made in Hong Kong
Heung Gong jai jo / Made in Hong Kong
reż. Fruit Chan
Hongkong 1997
Zbuntowany Moon wałęsa się między hongkońskimi wieżowcami, podejmując się drobnych zleceń od mętnych typów. Ma ciężko chorą dziewczynę i przyjaciela, którego życie także nie jest usłane różami... Mocne kadry, desperacka atmosfera i dynamiczny montaż składają się na ekspresyjny miejski poemat, dotkliwy i hipnotyczny.
Czerwony fallus
The Red Phallus
reż. Tashi Ghyeltshen
Bhutan, Niemcy, Nepal 2019
Cicha wioska w zasnutej mgłami górskiej dolinie może wydawać się rajem, jednak nie dla szesnastoletniej Sangay, milczeniem przykrywającej bolesne doświadczenia. Pełna niepokojące symboliki, ujmująca obrazem historia dojrzewania i odkrywania kobiecej siły.
Z kości powstałeś
Senkotsu / Born Bone Born
reż. Toshiyuki Teruya (Gori)
Japonia 2018, 111’
Zaskakujący komediodramat z pogrzebem w tle. Tradycje Okinawy i skomplikowane rodzinne relacje w pozbawionym patosu, słonym i słonecznym jak morska bryza filmie zrealizowanym na dalekiej wyspie Aguni.
Maggie
Me-gi
reż. Yi Ok-seop
Korea Południowa 2018
W pracowni rentgenowskiej jakaś para bawi się w doktora, chłopak pielęgniarki Yoon-young nie może znaleźć pracy, a na ulicach Seulu pojawiają się kratery, co zdaje się mieć związek z pewnym gadającym sumem. Uwodzący kolorami debiut koreańskiej reżyserki to słodkogorzki esej o zaufaniu i nieporozumieniach, skrzący się absurdalnym humorem, choć podszyty melancholią.
Jednym cięciem
Kamera o tomeru na! / One Cut of the Dead
reż. Shinichiro Ueda
Japonia 2017
Kolejny film o epidemii żywych trupów? Niby nic nowego, ale zrzędliwy reżyser zapodział się gdzieś na planie a ekipa... zaczyna podgryzać siebie nawzajem. Mikrobudżetowa produkcja, o fabule której najlepiej przed seansem wiedzieć jak najmniej, nieoczekiwanie dla wszystkich stała się w Japonii spektakularnym przebojem z ponad dwumilionową widownią.