0

Fagara

Hua jiao zhi wei
reż. Heiward Mak
Chiny, Hongkong 2019, 120’
Europejska premiera
Projekcje
Śr 13 lis
Muranów
20:30
 
Muranów
Pt 15 lis
Kinoteka 2
13:00
 
Kinoteka 2
N 17 lis
Kinoteka 2
11:00
 
Kinoteka 2
Nagrody i festiwale
Międzynarodowy Festiwal Filmowy w pusan 2019
O filmie
Chiny, Hongkong 2019
Czas trwania: 120’
reżyseria: Heiward Mak
scenariusz: Heiward Mak
zdjęcia: Yip Siu-ki
montaż: Heiward Mak, Cheung Siu-hong
muzyka: Yusuke Hatano
dźwięk: Tu Duu-chih, Chiang Yi-chen
VFX supervisor: Shigeharu Tomotoshi
obsada: Sammi Cheng, Megan Lai, Li Xiaofeng, Kenny Bee, Richi Ren, Andy Lau
producent: Ann Hui, Julia Chu
produkcja: Media Asia Film, Emperor Motion Pictures, Lajin Film Co., Dadi Film
język: kantoński, mandaryński
barwa: kolor

Opis filmu

Po otrzymaniu wiadomości o nagłej śmierci ojca, Acacia, młoda kobieta z Hongkongu, mierzy się z zadaniem zorganizowania pogrzebu i opieką nad rodzinną restauracją, chociaż jej relacje ze zmarłym od długiego czasu pozostawały bardzo oschłe. Bohaterka niespodziewanie dowiaduje się o istnieniu swoich dwóch przyrodnich sióstr, jednej pochodzącej z Tajwanu, a drugiej z Chin. Trzy kobiety poznają się na pogrzebie, który daje im okazję do skonfrontowania się ze wspomnieniami z dzieciństwa, uczuciem porzucenia, wyrzutami wobec nieustannie nieobecnego ojca oraz żalem względem egoistycznych matek. Spotkanie sióstr w nieoczekiwany sposób zmieni ich życie.

Zrealizowana na podstawie bestsellera Amy Cheung z 2010 roku "Fagara" to intymny obraz trudnych relacji rodzinnych, równie skomplikowanych, co pełen sprzeczności sentyment mieszkańców Hongkongu, Tajwanu i Chiny kontynentalnych względem siebie nawzajem. Motyw rozbitej rodziny odzwierciedla sytuację bohaterek, jak i tych trzech terenów, rozdzielonych przez historię, bardzo odmiennych, jednak wywodzących się z jednego klanu. Reżyserka i scenarzystka Heiward Mak odsuwa na drugi plan dominujący w książce motyw romantyczny i skupia się na wątku rodzinnym, konflikcie pokoleniowym, którego rozwiązanie tkwi w kulinariach. W kinie chińskojęzycznym proces przyrządzania potraw i wspólny posiłek to najlepsza terapia rodzinna, zwłaszcza w filmie świątecznym takim jak "Fagara", którego akcja zbiega się ze Świętem Środka Jesieni. Dokładnie dwadzieścia pięć lat po premierze "Jedz i pij, kobieto i mężczyzno" Anga Lee, Haiward Mak tworzy uwspółcześniony portret trzech sióstr, odzwierciedlający sytuację polityczną i społeczną drugiej dekady XXI wieku.

Maja Korbecka

Heiward Mak

Urodzona w 1984, studiowała Creative Media na Miejskim Uniwersytecie w Hongkongu. Jest scenarzystką, montażystką, reżyserką i producentką. W wieku 24 lat ukończyła swój debiutancki film pełnometrażowy "High Noon" (2008), w którym przedstawiła historię zbuntowanych  hongkońskich licealistów. Pracowała z Pang Ho-cheungiem nad scenariuszem "Love in a Puff" (2009), jednym z największych przebojów hongkońskiego box office'u, który doczekał się już dwóch sequeli i otrzymał nagrodę za scenariusz w ramach Hong Kong Film Awards. "Obłąkany świat" (2016) był jej producenckim debiutem. "Fagara" to szósty pełnometrażowy film Mak, zrealizowany przy wsparciu Ann Hui jako producentki projektu. 

Filmografia:

2008 Lit yat dong hung / High Noon
2010 Chin do / Ex
2010 We Might As Well be Strangers (kr.m.)
2011 Xing fu de pangbian / Beside(s) Happiness
2012 Diva wah lai ji jan / Diva
2016 Good Take, Too!
2019 Fagara / Hua jiao zhi wei / Fagara

Goście festiwalu

Heiward Mak

reżyserka

bądź na bieżąco!

© Fundacja Sztuki Arteria
Nasza strona internetowa używa plików cookies aby dostosować się do twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się, jak wyłączyć cookies.