Dostępność online
Dostępny w stałym repertuarze
Na 18. edycji Pięciu Smaków, podobnie jak w ubiegłym roku, obowiązuje system rezerwacji miejsc na seansach kinowych dla posiadaczy karnetów i akredytacji stacjonarnych. Zależy nam, by dbać o nieprzepełnienie sal i unikanie kolejek do wejścia.
Tylko rezerwacja gwarantuje Państwu miejsce na seansie!
System rezerwacji jest bardzo prosty i opiera się na podobnych zasadach jak kupowanie biletów na pojedyncze seanse - wystarczy po zalogowaniu na swoje konto wejść na stronę wybranego filmu i kliknąć "rezerwuj". Szczegółowe informacje znajdą Państwo tu:
zasady rezerwacji miejsc
Prosimy rezerwować tylko te seanse, na które się Państwo wybierają. Rezerwacje można anulować, nawet w ostatniej chwili - bardzo prosimy o tym pamiętać i zawsze odwoływać rezerwację, jeżeli zrezygnują Państwo z pokazu - to pozwoli innym widzom skorzystać z wolnego miejsca.
Dokonywanie rezerwacji możliwe będzie od wtorku, 12 listopada od godz. 12:00, na wszystkie filmy festiwalu.
rezerwacja miejsc dla posiadaczy
karnetów i akredytacji, start:
wtorek, 12 listopada, godz. 12:00
Jeśli zdecydują się Państwo na udział w seansie w ostatniej chwili lub z innego powodu nie dokonają Państwo rezerwacji wcześniej, a na sali będą wolne miejsca, rezerwacja zostanie założona “automatycznie” przy wejściu na salę, po zeskanowaniu karnetu. Na większość seansów będą wolne miejsca przed samym pokazem. Prosimy jednak zwrócić szczególną uwagę na seanse tych filmów, które pokazujemy wyłącznie w kinie - spodziewamy się na nich największej frekwencji.
Mogą Państwo posługiwać się karnetem elektronicznym, okazując go bileterom na ekranie telefonu.
Materiały dodatkowe
Plakat
Nagrody i festiwale
Światowa premiera: Festiwal Filmowy w Cannes
Asian Film Critics Association Awards 2005 - najlepsza reżyseria, najlepsza aktorka, najlepszy aktor, najlepszy scenariusz
European Film Awards 2004 - Nagroda Screen International
Golden Bauhinia Awards 2005 - najlepszy aktor, najlepsze zdjęcia
Golden Horse FF 2004 - najlepsza scenografia, najlepsza muzyka filmowa
Hong Kong Film Awards 2005 - najlepszy aktor, najlepsza aktorka, najlepsze zdjęcia, najlepsza scenografia, najlepsza charakteryzacja i kostiumy, najlepsza muzyka filmowa
Hong Kong Film Critics Society Awards 2005 - najlepszy aktor, najlepsza aktorka
National Society of Film Critics Awards, USA 2006 - najlepsze zdjęcia
Tallinn Black Nights FF 2004 - najlepszy aktor, Nagroda Jury za zdjęcia
O filmie
Hongkong 2004
Czas trwania: 132’
reżyseria:
Wong Kar Wai
scenariusz:
Wong Kar Wai
zdjęcia:
Christopher Doyle, Lai Yiu Fai, Kwan Pun Leung
montaż:
William Chan Suk Ping
muzyka:
Peer Raben, Shigeru Umebayashi
obsada:
Tony Leung Chiu Wai, Gong Li, Faye Wong, Takuya Kimura, Ziyi Zhang, Carina Lau, Chang Chen, Dong Jie, Maggie Cheung, Bird Thongchai McIntyre
producent:
Wong Kar Wai, Eric Heumann, Ren Zhonglun, Zhu Yongde
producent wykonawczy:
Chan Ye Cheng, Ren Zhonglun
produkcja:
Jet Tone Films Ltd
polski dystrybutor:
Pięć Smaków Kino Azji
język:
kantoński, japoński, mandaryński
barwa:
kolor
Opis filmu
Tytułowa data to również numer pokoju, w którym Su Li-Zhen mieszkała w czasie, gdy poznała Chow Mo-Wana. Pisarz powraca do miejsca, które wiąże go z dawną niespełnioną miłością; w licznych romansach z innymi kobietami szuka inspiracji dla futurystycznej powieści. Czy da się wypełnić pustkę, jaką zostawiły po sobie wspomnienia? Czy skok w przyszłość, w utopię pozwalającą odzyskać utraconych kochanków, to fantazja przynosząca ukojenie, czy jeszcze większy ból?
Fragmentaryczne, rozproszone na kilka opowieści post-scriptum do “Spragnionych miłości” wymyka się z formuły typowych sequeli melodramatów. Retro glamour spotyka się tu ze strzelistymi, cyberpunkowymi sceneriami, cyborgi noszą perłowe kolczyki, a eklektyczna wizja reżysera splata ze sobą najbardziej charakterystyczne wątki jego dotychczasowych filmów - od zmysłowego napięcia po gorączkowe rozedrganie.
Wong Kar Wai
Urodzony w 1956 roku w Szanghaju, skąd jego rodzice wyemigrowali do Hongkongu, kiedy miał pięć lat. Studiował grafikę, przez wiele lat pracował w telewizji, między innymi jako scenarzysta. W 1987 roku stał się współzałożycielem małego studia produkcyjnego i otrzymał możliwość wyreżyserowania debiutanckiego filmu, którym stały się gangsterskie "Kiedy łzy przeminą", którymi podbił serca lokalnej widowni. Na przestrzeni trwającej blisko 25 lat kariery wypracował unikatowy wizualny styl, którego współtwórcą jest operator większości jego filmów – Christopher Doyle oraz scenograf, kostiumograf i montażysta William Chang. Dzięki "Chungking Express" szturmem podbił międzynarodową publiczność i jurorów największych festiwali. Kilka lat później za "Happy Together" otrzymał jako pierwszy hongkoński artysta nagrodę dla najlepszego reżysera na festiwalu filmowym w Cannes. Dziś uważany jest za jednego z najważniejszych i najbardziej wpływowych twórców światowego kina.
Wybrana filmografia:
1988 Kiedy łzy przeminą / Wong Gok ka moon / As Tears Go By
1990 Dni naszego szaleństwa / Ah Fei jing juen / Days of Being Wild
1994 Chungking Express
1995 Upadłe anioły / Duo luo tian shi / Fallen Angels
1997 Happy Together / Chun gwong cha sit
2000 Spragnieni miłości / Fa yeung nin wa / In the Mood for Love
2004 2046
2013 Wielki mistrz / Yi dai zong shi / The Grandmaster