Monday chill-out: What to chose for the last screenings of the Festival?
After an intense weekend, it's time to chose the last films that will leave us with a feeling of Festival fulfillment. How to plan the last hours of Five Flavours?
Below we present a selection of reviews and texts that can help you chose the last titles of the program – or to confront your opinion with that of the critics. Interesting film debates are still going on in our Pięć Smaków - Kino Azji group, including film recommendations from other Festival viewers.
We also want to remind you that on the Festival website you can still watch all the meetings and debates of the Festival studio and prerecorded interviews with some of the filmmakers. Asian Academy – expert lectures and discussions in the for of podcasts – is also still available
Practical information
The 15th Five Flavours Asian Film Festival online lasts till November 29 at piecsmakow.pl. Single Accesses will be on sale till 11:59 p.m.
Important: You always have 48 hours to finish watching the film. This means that you can buy access to a film on November 29, at 11:59 p.m. and start watching it by pressing “Play.” From that moment on, you will have 48 hours to finish the film – in this case, till December 1, 11:59 p.m.
Press interviews and reviews of Festival films
New Asian Cinema
Dwunastodniowa opowieść o potworze, który umarł w dniu ósmym - kaiju lekarstwem na koronawirusa
Paweł Klimczak, Poptown
Najgłośniejszy krzyk – recenzja filmu "Wiosenna fala"
Anna Strupiechowska, Pełna Sala
Dokumentując zło – recenzja filmu "Równowaga"
Marcin Prymas, Pełna Sala
Sylwia Chełkowska, na Ekranie
Film Review: The Story of Southern Islet (2020) by Chong Keat Aun
Panos Kotzathanasis, Asian Movie Pulse
Film Analysis: A Balance (2020) by Yujiro Harumoto
Panos Kotzathanasis, Asian Movie Pulse
Retrospective: Wong Kar Wai
Wong Kar-Wai: człowiek z przyszłości
Jakub Popielecki, Przekrój
Jest natchnieniem dla hollywoodzkich gwiazd, a pokazy swoich filmów przesypia. Magia Wong Kar Waia
Łukasz Kamiński, Gazeta Wyborcza
Wong Kar Wai: gatunkowe maskarady
Wojciech Tutaj, Filmweb
Światła miasta w twórczości Wong Kar-waia
Waldemar Węgrzyn, Pełna Sala
Wong Kar Wai: "Happy Together"
Wiktor Małolepszy, Filmawka
Olympic Section
Sport po azjatycku. Poznaj filmy z sekcji olimpijskiej festiwalu Pięć Smaków
Stanisław Bryś, Papaya.Rocks
Jero Yun: "Koreańskie społeczeństwo podzielone jest murem"
Karolina Stankiewicz, WP Film
Film Review: The Empty Hands (2017) By Chapman To
David Chew, Asian Movie Pulse
Taiwanese Queer Cinema
Maja Głogowska, Filmawka
Lekarze operują dzieciom narządy płciowe. "Mamy w Chinach określenie: człowiek yin-yang"
Klaudia Kolasa, Gazeta.pl eDziecko
Maja Głogowska, Filmawka
Karolina Stankiewicz, WP Film
Gdyby płeć nie istniała. Czy przyszłość będzie wyglądała tak, jak w tym filmie?
Noizz
"Drogi współlokatorze" to zgrabnie opowiedziany dramat społeczny, udający prostą opowieść kryminalną
Hanna Szkarlat, Poptown
Burma Today
National Geographic
Film Review: Money Has Four Legs (2020) by Maung Sun
Panos Kotzathanasis, Asian Movie Pulse
Special Screenings
Kawa czy herbata? – recenzja filmu "Szukając kobiety z kłami i wąsami"
Maciej Kowalczyk, Pełna Sala
Film Review: Red Post On Escher Street (2020) by Sion Sono
Raktim Nandi, Asian Movie Pulse
Asian Cinerama
Żona szpiega – recenzja filmu Kiyoshiego Kurosawy
Konrad Stawiński, Movies Room
"Żona szpiega": taniec zaufania
Dominik Jedliński, Onet Film