Pięć Smaków w Domu
Aktualności festiwalowe

Poniedziałkowy chill out: co wybrać na ostatnie seanse festiwalu?

29 listopada 2021

Po intensywnym weekendzie czas na wybór ostatnich filmów, które pozostawią nas z satysfakcjonującym poczuciem dobrze spędzonego festiwalu. Jak zaplanować ostatnie godziny Pięciu Smaków?

Poniżej prezentujemy wybór kilku recenzji i tekstów, które mogą być pomocne przy wyborze ostatnich tytułów z programu - czy skonfrontowaniu swojej opinii ze zdaniem krytyków. Wciąż toczą się ciekawe dyskusje o filmach na grupie Pięć Smaków - Kino Azji, warto skorzystać z poleceń innych widzów festiwalu. 

Przypominamy również, że na stronie festiwalu cały czas można oglądać wszystkie spotkania i debaty w ramach studia festiwalowego oraz nagrane wcześniej wywiady z twórcami niektórych filmów. Dostępna jest również Akademia Azjatycka - eksperckie wykłady i dyskusje w formie podkastów. 

Grupa Pięć Smaków - Kino Azji

Studio festiwalowe

Wywiady z twórcami 

Akademia Azjatycka

Praktyczne informacje

15. Azjatycki Festiwal Filmowy Pięć Smaków trwa do 29 listopada online na platformie piecsmakow.pl. Dostępy do filmów są w sprzedaży do 23:59. 

Uwaga: czas na obejrzenie filmu to zawsze 48h. Oznacza to, że do 29 listopada 23:59 można kupić dostęp do filmu i rozpocząć jego oglądanie (naciskając przycisk "Oglądaj"). Od tego momentu widz na dokończenie filmu ma 48h, czyli nawet do 1 grudnia 23:59.

Wywiady prasowe i recenzje festiwalowych filmów

Nowe Kino Azji

Dwunastodniowa opowieść o potworze, który umarł w dniu ósmym - kaiju lekarstwem na koronawirusa

Paweł Klimczak, Poptown

Najgłośniejszy krzyk – recenzja filmu "Wiosenna fala"

Anna Strupiechowska, Pełna Sala

Dokumentując zło – recenzja filmu "Równowaga"

Marcin Prymas, Pełna Sala

Milczący las - recenzja filmu

Sylwia Chełkowska, na Ekranie

Film Review: The Story of Southern Islet (2020) by Chong Keat Aun

Panos Kotzathanasis, Asian Movie Pulse

Film Analysis: A Balance (2020) by Yujiro Harumoto

Panos Kotzathanasis, Asian Movie Pulse

Retrospektywa: Wong Kar Wai

Wong Kar-Wai: człowiek z przyszłości

Jakub Popielecki, Przekrój

Jest natchnieniem dla hollywoodzkich gwiazd, a pokazy swoich filmów przesypia. Magia Wong Kar Waia

Łukasz Kamiński, Gazeta Wyborcza

Wong Kar Wai: gatunkowe maskarady

Wojciech Tutaj, Filmweb

Światła miasta w twórczości Wong Kar-waia

Waldemar Węgrzyn, Pełna Sala

Wong Kar Wai: "Happy Together"

Wiktor Małolepszy, Filmawka

Sekcja olimpijska

Sport po azjatycku. Poznaj filmy z sekcji olimpijskiej festiwalu Pięć Smaków

Stanisław Bryś, Papaya.Rocks

Jero Yun: "Koreańskie społeczeństwo podzielone jest murem"

Karolina Stankiewicz, WP Film

Film Review: The Empty Hands (2017) By Chapman To

David Chew, Asian Movie Pulse

Tajwańskie kino queer

"Brak wolności wyboru może być jedną z najbardziej bolesnych rzeczy w życiu”. Rozmawiamy z reżyserką filmu "Płeć: człowiek"

Maja Głogowska, Filmawka

Lekarze operują dzieciom narządy płciowe. "Mamy w Chinach określenie: człowiek yin-yang"

Klaudia Kolasa, Gazeta.pl eDziecko

"W naszym społeczeństwie wciąż istnieje dyskryminacja". Rozmawiamy z Chenem Ming-langiem, reżyserem "Nauczyciela"

Maja Głogowska, Filmawka

Dwa lata temu Tajwan zalegalizował małżeństwa tej samej płci. "Nadal jestem zdumiony, że mój kraj to zrobił"

Karolina Stankiewicz, WP Film

Gdyby płeć nie istniała. Czy przyszłość będzie wyglądała tak, jak w tym filmie?

Noizz

"Drogi współlokatorze" to zgrabnie opowiedziany dramat społeczny, udający prostą opowieść kryminalną

Hanna Szkarlat, Poptown

Birma dziś

"Dziś" w Birmie to jeden wielki znak zapytania. O życiu w tym fascynującym kraju opowiada Aleksandra Minkiewicz, dyrektorka Yangon Film School

National Geographic

Film Review: Money Has Four Legs (2020) by Maung Sun

Panos Kotzathanasis, Asian Movie Pulse

Pokazy specjalne

Kawa czy herbata? – recenzja filmu "Szukając kobiety z kłami i wąsami"

Maciej Kowalczyk, Pełna Sala

Film Review: Red Post On Escher Street (2020) by Sion Sono

Raktim Nandi, Asian Movie Pulse

Asian Cinerama

Żona szpiega – recenzja filmu Kiyoshiego Kurosawy

Konrad Stawiński, Movies Room

"Żona szpiega": taniec zaufania

Dominik Jedliński, Onet Film

zobacz także

bądź na bieżąco!

© Fundacja Sztuki Arteria
Nasza strona internetowa używa plików cookies aby dostosować się do twoich potrzeb. Możesz zaakceptować pliki cookies lub wyłączyć je w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Dowiedz się, jak wyłączyć cookies.