Poniedziałkowy chill out: co wybrać na ostatnie seanse festiwalu?
Po intensywnym weekendzie czas na wybór ostatnich filmów, które pozostawią nas z satysfakcjonującym poczuciem dobrze spędzonego festiwalu. Jak zaplanować ostatnie godziny Pięciu Smaków?
Poniżej prezentujemy wybór kilku recenzji i tekstów, które mogą być pomocne przy wyborze ostatnich tytułów z programu - czy skonfrontowaniu swojej opinii ze zdaniem krytyków. Wciąż toczą się ciekawe dyskusje o filmach na grupie Pięć Smaków - Kino Azji, warto skorzystać z poleceń innych widzów festiwalu.
Przypominamy również, że na stronie festiwalu cały czas można oglądać wszystkie spotkania i debaty w ramach studia festiwalowego oraz nagrane wcześniej wywiady z twórcami niektórych filmów. Dostępna jest również Akademia Azjatycka - eksperckie wykłady i dyskusje w formie podkastów.
Praktyczne informacje
15. Azjatycki Festiwal Filmowy Pięć Smaków trwa do 29 listopada online na platformie piecsmakow.pl. Dostępy do filmów są w sprzedaży do 23:59.
Uwaga: czas na obejrzenie filmu to zawsze 48h. Oznacza to, że do 29 listopada 23:59 można kupić dostęp do filmu i rozpocząć jego oglądanie (naciskając przycisk "Oglądaj"). Od tego momentu widz na dokończenie filmu ma 48h, czyli nawet do 1 grudnia 23:59.
Wywiady prasowe i recenzje festiwalowych filmów
Nowe Kino Azji
Dwunastodniowa opowieść o potworze, który umarł w dniu ósmym - kaiju lekarstwem na koronawirusa
Paweł Klimczak, Poptown
Najgłośniejszy krzyk – recenzja filmu "Wiosenna fala"
Anna Strupiechowska, Pełna Sala
Dokumentując zło – recenzja filmu "Równowaga"
Marcin Prymas, Pełna Sala
Sylwia Chełkowska, na Ekranie
Film Review: The Story of Southern Islet (2020) by Chong Keat Aun
Panos Kotzathanasis, Asian Movie Pulse
Film Analysis: A Balance (2020) by Yujiro Harumoto
Panos Kotzathanasis, Asian Movie Pulse
Retrospektywa: Wong Kar Wai
Wong Kar-Wai: człowiek z przyszłości
Jakub Popielecki, Przekrój
Jest natchnieniem dla hollywoodzkich gwiazd, a pokazy swoich filmów przesypia. Magia Wong Kar Waia
Łukasz Kamiński, Gazeta Wyborcza
Wong Kar Wai: gatunkowe maskarady
Wojciech Tutaj, Filmweb
Światła miasta w twórczości Wong Kar-waia
Waldemar Węgrzyn, Pełna Sala
Wong Kar Wai: "Happy Together"
Wiktor Małolepszy, Filmawka
Sekcja olimpijska
Sport po azjatycku. Poznaj filmy z sekcji olimpijskiej festiwalu Pięć Smaków
Stanisław Bryś, Papaya.Rocks
Jero Yun: "Koreańskie społeczeństwo podzielone jest murem"
Karolina Stankiewicz, WP Film
Film Review: The Empty Hands (2017) By Chapman To
David Chew, Asian Movie Pulse
Tajwańskie kino queer
Maja Głogowska, Filmawka
Lekarze operują dzieciom narządy płciowe. "Mamy w Chinach określenie: człowiek yin-yang"
Klaudia Kolasa, Gazeta.pl eDziecko
Maja Głogowska, Filmawka
Karolina Stankiewicz, WP Film
Gdyby płeć nie istniała. Czy przyszłość będzie wyglądała tak, jak w tym filmie?
Noizz
"Drogi współlokatorze" to zgrabnie opowiedziany dramat społeczny, udający prostą opowieść kryminalną
Hanna Szkarlat, Poptown
Birma dziś
National Geographic
Film Review: Money Has Four Legs (2020) by Maung Sun
Panos Kotzathanasis, Asian Movie Pulse
Pokazy specjalne
Kawa czy herbata? – recenzja filmu "Szukając kobiety z kłami i wąsami"
Maciej Kowalczyk, Pełna Sala
Film Review: Red Post On Escher Street (2020) by Sion Sono
Raktim Nandi, Asian Movie Pulse
Asian Cinerama
Żona szpiega – recenzja filmu Kiyoshiego Kurosawy
Konrad Stawiński, Movies Room
"Żona szpiega": taniec zaufania
Dominik Jedliński, Onet Film