Pięciosmakowy wtorek. Tajlandia oczami młodych
Wtorek na Pięciu Smakach to niezwykła przygoda z Tajlandią w tle. W programie filmy “BNK48: Dziewczyny nie płaczą” oraz “Nasze miejsce”, a także spotkania z gośćmi.
W rolach głównych filmu "Nasze miejsce" wystąpiły członkinie supergrupy muzycznej BNK48 - utalentowane, charyzmatyczne wokalistki udowadniają, że oprócz popowej stylistyki potrafią też operować półcieniem i pełną głębi melancholią.
We wtorkowym programie znalazły się aż dwa tajlandzkie filmy. O 17:45 zapraszamy na wyjątkowy dokument ”BNK48: Dziewczyny nie płaczą” w reżyserii zwycięzcy ubiegłorocznego konkursu Nowe Kino Azji, Nawapola Thamrongrattanarita. Po seansie Jagoda Murczyńska porozmawia z członkinią zespołu BNK48, Jennis Oprasert, o jasnych i ciemnych stronach pracy w tajlandzkim przemyśle muzycznym.
O 20:30 zapraszamy zaś na walczący o Grand Prix w konkursie Nowe Kino Azji film “Nasze miejsce”. Po projekcji reżyser Kongdej Jaturanrasmee, producent Soros Sukhum oraz odtwórczyni głównej roli, Jennis Oprasert, opowiedzą o pracy nad filmem.
BNK48: Dziewczyny nie płaczą
BNK48: Girls Don't Cry
reż. Nawapol Thamrongrattanarit
Tajlandia 2018
19 XI, wtorek g. 17:45, Kinoteka
W "BNK48: Dziewczyny nie płaczą" Nawapol Thamrongrattanarit powraca do tematu nowych mediów. Przygląda się zjawisku kultury idoli, zastanawiając się nad zmianami, jakimi podlega życie współczesnych młodych ludzi pod wpływem rozwoju technologii i aktywności w mediach społecznościowych. Kadry zdradzają rys autorski młodego tajlandzkiego filmowca, który często operuje pastelowymi kolorami, silnie naświetlając obraz. Tym razem Thamrongrattanarit minimalizuje swoją reżyserską rolę i pozwala dziewczynom decydować o fabule dokumentu, który tym samym zmienia się w ich osobisty pamiętnik z czasu spędzonego w BNK48.
Nasze miejsce
Where We Belong
Thee Trong Nan Me Chan Rue Plao
reż. Kongdej Jaturanrasamee
Tajlandia 2019
19 XI, wtorek g. 20:30, Kinoteka
Kreślona kolorowym długopisem historia niebagatelnych wyborów to subtelny portret przyjaźni dwóch dziewczyn u progu dorosłości. Format opowieści o dorastaniu to jednak dla reżysera pretekst do rozważań o poszukiwaniu tożsamości w globalnym świecie, pełen uroku esej o trwałych i ulotnych międzyludzkich relacjach - a także o byciu dziewczyną i wszystkich dziewczyńskich problemach współczesności. Dwie tajlandzkie nastolatki błądzące po ulicach prowincjonalnego miasta uosabiają flaneuryzm XXI wieku - migające w tle światła galerii handlowych, pstrokacizna miejskich bazarów, schowane w półcieniu deptaki to miejsca zarazem dalekie i doskonale znajome widzom z całego świata.