Manusan
Przygotuj sprzęt i wciśnij play by uruchomić doświadczenie
Pokazy w kinie
Kinoteka 2
Kinomuzeum
Dostępność online
Materiały dodatkowe
Opis filmu
Zawód: fryzjer. Wiek: po trzydziestce. Stan cywilny: singiel. Współlokatorzy: tata i siostra. Jednym słowem: przeciętny facet. Kiedy ojciec bohatera staje się coraz bardziej sfrustrowany tym, że dorosły chłop nie znalazł sobie jeszcze żony, syn zaczyna rozglądać się za partnerką. Sposobów jest wiele: aplikacje randkowe, tradycyjna swatka, znajomi… Niestety w Kuala Lumpur randkowanie nie jest proste, a znalezienie tej jedynej – jeszcze trudniejsze.
„Manusan”, kolejny intrygujący reprezentant coraz bardziej prężnego kina tamilskiego z Malezji, zadaje ważne pytania o kondycję męskości w XXI wieku. Szukając potencjalnej partnerki, bohater będzie musiał zrozumieć samego siebie i wystawi poczucie własnej wartości na poważną próbę. Czy bycie singlem jest powodem do wstydu?
Refleksja nad stanem relacji romantycznych w dzisiejszym świecie wydaje się tyleż zabawna, co przygnębiająca, a przy tym doskonale uniwersalna.
tekst:
Marcin Krasnowolski
Haran Kaveri
Ukończył studia filmowe w ASWARA, Narodowej Akademii Sztuki w Malezji. Interesuje go kino fabularne dotykające społecznego tabu. W swoich filmach porusza temat codziennych zmagań robotniczych społeczności w Malezji, łącząc realizm z osobistymi perspektywami. Dzięki wyczuciu niuansów kulturowych tworzy kino, które jest źródłem emocji, skłania do refleksji, kwestionuje zastany porządek i wywołuje dyskusję, wypełniając lukę między kinem niezależnym a mainstreamowym.
2014 Snap (short)
2016 Mambang (short)
2017 Thedal (short)
2019 Metro Maalai
Shobaan
Niezależny filmowiec mieszkający w Kuala Lumpur. Interesuje go przenoszenie na ekran nieopowiedzianych historii Malezyjczyków hinduskiego pochodzenia. Najpierw realizował filmy krótkometrażowe, teledyski i reklamy, zadebiutował filmem fabularnym „Metro Maalai”, który wyreżyserował wspólnie z Haranem Kaveri. Shobaan mierzy się z wyzwaniami związanymi z niskimi budżetami, by tworzyć surowe, autentyczne narracje odzwierciedlające zmagania i aspiracje malezyjskiej klasy średniej. W swoich pracach stara się wzmocnić niedostatecznie reprezentowane głosy i uchwycić codzienną rzeczywistość z uczciwością i głębią.
2011 The Chase (short)
2015 Diari Kuala Lumpur (short)
2019 Metro Maalai


