Konkurs Nowe Kino Azji
Sekcja konkursowa jak co roku prezentuje filmy ambitne, niepokorne, śmiało łączące kino gatunkowe ze społeczną wrażliwością. To przekrój przez kinematografie Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej: od Indii i Wietnamu po Bhutan i Tajwan.
Nagrodę główną w konkursie przyzna People's Jury - grupa amatorów i półprofesjonalistów, którym szalona miłość do kina i Azji oraz świetny warsztat dziennikarski pozwolą na profesjonalną ocenę filmów konkursowych i wyłonienie zwycięzcy Festiwalu.
O Grand Prix festiwalu rywalizować będą reżyserzy i reżyserki poszukujący nowych sposobów ekspresji i w bezkompromisowy sposób opowiadający o tym, co najbardziej dotkliwe, poruszające i uruchamiające wyobraźnię.
W prezentowanych filmach przewijają się tematy lokalne i żywo dyskutowane na całym świecie: znajdą się tu fabuły opowiadające o wielkiej polityce, odbijającej się echem w codziennym życiu zwykłych ludzi ("Balon", "Żyć, śpiewać"), o społeczeństwie wyznaczającym normy, którym ciężko sprostać ("Wielki apetyt", "Pora deszczowa"), o poszukiwaniu swojej drogi w świecie pozornie nieograniczonych możliwości ("And Your Bird Can Sing", "Nasze miejsce", "Maggie"). Nowe Kino Azji to także przejmujące historie o indywidualnych dramatach i triumfach ("Czerwony fallus", "Zaśpiewaj to, Bulbul") oraz gęste od emocji portety rodzinne ("Fagara") i pełne grozy opowieści o presjach kapitalistycznego parcia na sukces ("Zatracenie").
Festiwal stanie się okazją do spotkania z twórcami także bezpośrednio - gośćmi sekcji Nowe Kino Azji będą:
- Tashi Ghyeltshen z Bhutanu, reżyser filmu "Czerwony fallus"
- Ming Siu Goh, Scott Chong Hillyard, Gerald Chew, reżyserzy i aktor z filmu "Zatracenie"
- Kongdej Jaturanrasmee, Jennis Oprasert, Soros Sukhum, reżyser, aktorka i producent filmu "Nasze miejsce"
- Heiward Mak z Hongkongu, reżyserka filmu "Fagara"
- Pema Tseden z Tybetu, reżyser filmu "Balon"
- Yi Ok-seop z Korei Południowej, reżyserka filmu "Maggie"
Nagrodę główną w konkursie przyzna People's Jury - grupa amatorów i półprofesjonalistów, którym szalona miłość do kina i Azji oraz świetny warsztat dziennikarski pozwolą na profesjonalną ocenę filmów konkursowych i wyłonienie zwycięzcy Festiwalu.