Archiwum - 4. Festiwal Filmowy Pięć Smaków
Like. Real. Love
Nagrody i festiwale
Opis filmu
Metafilmowa perełka Anochy Suwichakornpong stawia przed widzem zadanie tworzenia własnej historii z wizualnych znaków, jakie podsuwa mu reżyserka. Tematem tej mini-trylogii jest próba uchwycenia istoty miłości. W pierwszej części dorosła córka idzie na spacer po parku z duchem swojej matki. Ich niespodziewane spotkanie, przepełnione spokojem i akceptacją, wydaje się dowodem na potwierdzenie chwiejnej tezy, że istotą miłości jest umiejętność dawania wolności. Druga część, historia spotkania dwojga młodych ludzi w kinie, pokazuje, jak bardzo nasze miłosne uniesienia osadzone są w kulturze filmowej. Czy naprawdę zakochujemy się w prawdziwym człowieku, czy w wyobrażeniu, jakie wywołują wspomnienia obejrzanych filmów? Akcja trzeciej części toczy się na planie filmowym, w wielkiej odzieżowej fabryce. Anocha skupia się na milczących relacjach pomiędzy ekipą a załogą fabryki, na ich monotonnych zajęciach. Reżyserce udaje się “z miłością” sfilmować pracujących ludzi.
Anocha Suwichakornpong
Urodzona w Tajlandii w 1976, studiowała sztukę i kulturoznawstwo w Wielkiej Brytanii. W 2006 roku ukończyła studia filmowe na Uniwersytecie Columbia, gdzie była stypendystką Hollywood Foreign Press Association. W tym samym roku brała udział w Berlinale Talent Campus. Jej dyplomowy film Graceland był pierwszym tajskim filmem krótkometrażowym zakwalifikowanym do 59. Festiwalu Filmowego w Cannes. Został wyświetlony na ponad trzydziestu festiwalach. Mundane History jest jej pełnometrażowym debiutem. Jest jedną z najbardziej obiecujących postaci nowego pokolenia tajskich filmowców, obok takich twórców jak Aditya Assarat, Chukiat Sakweerakul, Kongdej Jaturanrasmee i Uruphong Raksasat.
By the Time It Gets Dark - w produkcji
2009 Zwyczajna historia / Mundane History / Jao nok krajok
2008 Like. Real. Love (kr.m.)
2007 JAI (kr.m.)
2006 Graceland (kr.m.)