Proch i pył
Przygotuj sprzęt i wciśnij play by uruchomić doświadczenie
Opis filmu
Hae-su jest dobrze zorganizowana. Nie ma wyjścia: pracuje dorywczo w kilku różnych miejscach, a pracowników tak nisko płatnych bardzo łatwo wymienić. Kiedy pewnego wieczora wraca zmęczona do domu, okazuje się, że na drobnych barkach młodej kobiety spocznie jeszcze jedna, wyjątkowo przykra odpowiedzialność. Pewne telefony pozostaną nieodebrane, w pewnych dokumentach trzeba będzie coś znacząco przemilczeć.
Opowiadana półszeptem historia to droga przez przyziemne, instytucjonalne działania, które wpisują ludzkie dramaty w kratki formularzy i formułki z regulaminów firm ubezpieczeniowych. W rytmie działań Hae-su jest coś hipnotyzującego, kanwę narracji tworzy nie tyle skrywana przez kobietę tajemnica, co jej wizyty w kolejnych, niewyróżniających się niczym biurach i ścieżki wydeptywane na szlaku bocznych ulic miasta. Nie ma tu eskalacji emocji, choć są one wyczuwalne w każdej minucie filmu. Reżyser buduje swoją szorstką opowieść na na pograniczu czarnego kryminału i społecznego kina z kafkowskim zacięciem. Debiut scenarzysty “The Flu” to kino wymagające, ale zapadające w pamięć na długo.
tekst:
Jagoda Murczyńska
Park Hee-kwon
Urodzony w 1978, absolwent Hanyoung High School w Yeosu i Wydziału Dziennikarstwa na Woosuk University w Jeonju. Pracował jako scenarzysta programów telewizyjnych i filmów, w tym "Manners in Battle" i "The Flu". W 2011 wyreżyserował krótki metraż "My Neighbours", poruszający temat wysokiego wskaźnika samobójstw w koreańskim społeczeństwie. "Proch i pył" to jego pełnometrażowy debiut.
2011 My Neighbors (kr. m.)
2019 Proch i pył | Chugbog ui jib | Dust and Ashes