Wirtualna wystawa fotografii "Making Waves – Navigators of Hong Kong Cinema"
Zobacz wirtualną wystawę prac czterech uznanych hongkońskich fotografek i fotografów – Jupitera Wonga, Wonga Wai-luna, Quist Tsang i Sharon Salad. To niezwykła wizualna podróż po najważniejszych filmach z Pachnącego Portu ostatnich 25 lat.
Od początku istnienia kina, fotosy są integralną częścią promocji filmów. Przedstawiają postaci i sceny, atmosferę oraz emocje na planie, próbują sportretować ten idealny moment. Każdy fotos oddaje istotę sceny lub całego filmu, czasami odzwierciedlając więcej niuansów niż ruchome obrazy. Doskonały kadr może wręcz zbudować ikoniczne wrażenie, jakie widzowie już zawsze będą mieć o filmie.
Dynamiczne kino Hongkongu stawia przed fotosistami duże wyzwania. Niezbędne są doświadczenie i elastyczność, aby znaleźć odpowiednią pozycję i kąt do uchwycenia decydującego momentu bez zakłócania pracy całej ekipy. Poprzez osobistą perspektywę i estetykę, śledzimy niezwykłe obrazy aktorów na ekranie i poza nim, intrygujący proces pracy na planie, unikalny krajobraz Hongkongu i kreatywne ścieżki, którymi podążają lokalni filmowcy.
Wystawa Making Waves: Navigators of Hong Kong Cinema składa się z czterech sekcji: Images Reimagined, Behind-the-Scenes, Enchanting Stars oraz Unsung Heroes. To prace czwórki fotografów: Jupitera Wonga, Wong Wai-luna, Quist Tsang oraz Sharon Salad. Są oni autorami fotosów do niemalże 200 lokalnych filmów z ostatnich 25 lat. Każde z nich opowiada wyjątkową historię kina Hongkongu, filtrując ją przez własną wrażliwość.
Wystawa potrwa do 24 listopada.
Przejdź do wirtualnej galerii
Autorzy
Jupiter Wong
Pracę w branży zaczął jako asystent reżysera, wyrabiając sobie nawyk zabierania na plan aparatu fotograficznego, aby robić zdjęcia i nagrywać członków ekipy filmowej. Jego talent fotosisty odkryła sama Ann Hui podczas realizacji filmu Eighteen Springs w 1997 roku. To zgodnie z jej sugestią, Jupiter rozpoczął karierę jako fotograf. Wydał trzy albumy, w których zebrał swoje najlepsze prace z zakresu fotografii filmowej.
Wong Wai-lun
Zainteresowanie fotografią Wong rozwijał pracując w branży informatycznej. W 2003 roku Jupiter Wong wysłał go do na naukę do fotografa Billy'ego Wonga. W ostatnich latach Wong często pracuje m. in. z Peterem Chanem, Soi Cheangiem i Derekiem Tsangiem.
Sharon Salad
Sharon Salad studiowała fotografię mody w Wielkiej Brytanii. W 2012 roku Jupiter Wong zaprosił ją do współpracy na planie filmu Proste życie Ann Hui i po ukończeniu studiów rozpoczęła profesjonalną karierę jako fotosistka. W ostatniej dekadzie pracowała przy ponad 30 filmach, robiąc fotosy m. in. do The Midnight After (2014) i do Anity (2021). Sharon często daje się ponieść atmosferze panującej na planie i skupia się na uchwycaniu nastroju chwili. W 2014 roku wydała album 60 Days: Odyssey to the End of the World.
Instagram: @saladd
Quist Tsang
Quist Tsang rozpoczęła karierę profesjonalnej fotografki w wieku 17 lat. Pracowała jako fotografka w City Magazine, zajmowała się także projektowaniem wizualnym w modzie, tańcu i w reklamie. W roku 2012 przeszła do branży filmowej - jako fotosistka oraz projektantka plakatów. Jej wyróżnikiem jest fascynacja jaskrawymi kolorami. Opublikowała albumy Lady Luminance (2008) oraz The Unforeseen Mile: A Journey Across America (2013).
Instagram: @Quistography