Archiwum - 7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków
Media o 7. edycji Pięciu Smaków
Zakończony w Warszawie 7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków jest dowodem nie tylko różnorodności, wartości i komunikatywności azjatyckiego kina [...]
Gabriel Krawczyk, Smakowicie o Azji, Mgzn.pl
[...] w ramach Pięciu Smaków warto porozkoszować się czterema smakami ludzkiego żywota.
Urszula Kuczyńska, Cztery smaki w Pięciu Smakach, Kulturaliberalna.pl
W tym roku motywem przewodnim [Festiwalu Filmowego Pięć Smaków] był Hongkong, miejsce równie niebezpieczne i tajemnicze, co hipnotyzujące i piękne. Wśród innych interesujących opowieści to właśnie historie pochodzące stamtąd najbardziej zapadały w pamięć.
Monika Pomijan, Hongkong nie umiera nigdy, 5kilokultury.pl
Tetsuya Nakashima jako reżyser odniósł sukces zarówno komercyjny, jak i artystyczny do tego stopnia, że zapisał się w historii kinematografii Japonii. Do kin przyciąga tłumy widzów, a wszystko, co stworzył zdobyło uznanie krytyków i filmoznawców, co uczyniło go wzorem dla innych reżyserów.
Teodor Klincewicz, Tetsuya Nakashima - Reklamówki i psychodramy, Mgzn.pl
"Proste życie" to moim zdaniem najważniejszy film z Hongkongu, który powstał w ostatnich 20 latach.
Wywiad z Jakubem Królikowskim, dyrektorem Festiwalu Filmowego Pięć Smaków, na antenie radiowej Trójki
[Johnnie To] Często nazywany jest twórcą artystycznego kina gangsterskiego. Dużo uwagi poświęca na budowaniu postaci z krwi i z kości, przedstawiania intensywnych relacji między bohaterami.
Wywiad z Jakubem Królikowskim, dyrektorem Festiwalu Filmowego Pięć Smaków, na antenie radiowej Jedynki
Szczytowe dla kina Hongkongu lata 80. to okres dominacji kina gangsterskiego, które, choć mocno osadzone w miejskich realiach, musiało dorównać estetyce pełnych gracji tradycyjnych walk i spektakularnemu fruwaniu w chmurach tradycyjnego kung-fu.
Stopklatka.pl, To od nich uczyli się twórcy "Matrixa"
[...] warszawski festiwal, od kilku lat, ukazując niezwykłe bogactwo: gatunkowe, tematyczne i stylistyczne kina azjatyckiego, dowodzi, że mimo kryzysów trapiących różne światowe kinematografie, film azjatycki wciąż prezentuje niesłychanie wysoki poziom.
Krzysztof Gonerski, Zapiski festiwalowe, Strachmaskosneoczy.blogspot.com
[W "Wielkim mistrzu"] Kunszt i zamiłowanie reżysera do piękna można zaobserwować już w pierwszej scenie walki, której choreografia, efektowność i rozmach przywodzą na myśl układy i ujęcia z pogranicza "Piny", "Domu latających sztyletów" i "Matrixa".
Joanna Pienio, Wielki mistrz – recenzja, Esensja.stopklatka.pl
Pozostałe recenzje na Esensja.stopklatka.pl
Minimalistyczny film Nawapola Thamrongrattanarita potwierdza niepokojący, ale wysoce prawdopodobny trend, który definiuje nasz wiek jako stulecie, w którym pamięć zagubiła swój prawdziwy cel.
Patryk Czekaj, "36" Describes A World Composed Of Digital Memories, Twitchfilm.com
[...] "Biedni ludzie" nieco sprawia wrażenie filmu gangsterskiego, ale dzięki czujnemu reżyserskiemu oku Midiego Z., obraz ma w sobie znaczącą dawkę realizmu i poświęca wiele uwagi niuansom.
Patryk Czekaj, "Poor Folk" Offers A Harrowing Insight Into Lives Of Burmese Refugees, Twitchfilm.com
"Z tobą, bez ciebie" staje się bezbłędną polityczną alegorią, odnoszącą się do nieustannie napiętej sytuacji na Sri Lance.
Patryk Czekaj, A Powerful Metaphor For War-Torn Sri Lanka, Twitchfilm.com
"Hanyut. Szaleństwo Almayera" zaprasza widzów w podróż – tak przyjemną, jak malowniczy jest sam film.
Patryk Czekaj, A Great Adventure Well Worth A Closer Look, Twitchfilm.com
"Homostratus" prowadzi grę z wyobraźnią widza, jednak wielu obrazom nie przypisuje jednoznacznych odpowiedzi.
Patryk Czekaj, A Surreal Meditation On Contemporary Life, Twitchfilm.com